26.01.2015 14:58 Uhr in Wirtschaft & Finanzen von Carl Zeiss AG

ZEISS stärkt Präsenz im arabischen Raum

Kurzfassung: ZEISS stärkt Präsenz im arabischen RaumNeues Büro in Dubais Healthcare CityZum Auftakt der 40. Arab Health, der wichtigsten Messe für die Gesundheitsbranche in der Region Middle East Africa (EMEA) ...
[Carl Zeiss AG - 26.01.2015] ZEISS stärkt Präsenz im arabischen Raum

Neues Büro in Dubais Healthcare City
Zum Auftakt der 40. Arab Health, der wichtigsten Messe für die Gesundheitsbranche in der Region Middle East Africa (EMEA), hat der Unternehmensbereich Medizintechnik von ZEISS ein neues Büro in der Dubaier Healthcare City (DHCC) eröffnet.
Anlässlich der Eröffnung vereinbarten ZEISS und die in Dubai ansässige Niederlassung der Moorfields Augenklink eine enge Partnerschaft auf dem Gebiet der Ausbildung von Ophthalmologen für die Region. Die Klinik soll zukünftig außerdem als Referenzzentrum für die Augenheilkundeprodukte von ZEISS genutzt werden. "Die Dubai Healthcare City (DHCC) hat sich in den vergangenen Jahren zum wichtigsten Standort für die Gesundheitsbranche mit einer Ausstrahlung weit über Dubai hinaus entwickelt. Deshalb haben wir den neuen Standort direkt in der DHCC, der uns noch näher an die Kunden dieser Wachstumsregion bringt, bewusst gewählt", sagte der für den Vertrieb verantwortliche Vorstand der Carl Zeiss Meditec AG Thomas Simmerer vor geladenen Gästen zur Begrüßung.
Ansprechpartner für die Presse:
Jann Gerrit Ohlendorf
Group Communications
Carl Zeiss Meditec AG
Telefon +49 (0) 3641 220-331
Email: press.meditec@zeiss.com
Ansprechpartner für Investoren:
Sebastian Frericks
Carl Zeiss Meditec AG
E-Mail: investors.meditec@zeiss.com
www.meditec.zeiss.de/presse
Brief profile
Carl Zeiss Meditec AG (ISIN: DE 0005313704), which is listed on TecDAX of the German stock exchange, is one of the worlds leading medical technology companies. The Company supplies innovative technologies and application-oriented solutions designed to help doctors improve the quality of life of their patients. It provides complete packages of solutions for the diagnosis and treatment of eye diseases, including implants and consumable materials. The Company creates innovative visualization solutions in the field of microsurgery. The medical technology portfolio of Carl Zeiss Meditec is rounded off by promising, future-oriented technologies such as intraoperative radiotherapy. With almost 3,000 employees, the Group generated revenue of € 909 million in financial year 2013/2014 (to 30 September).
The head office of Carl Zeiss Meditec is in Jena, Germany. The Company has subsidiaries in Germany and abroad; more than 50 percent of its employees are based in the USA, Japan, Spain and France. The Center for Research and Development (CARIn) in Bangalore, India and the Carl Zeiss Innovations Center for Research and Development in Shanghai, China, strengthen the presence in these rapidly developing economies. Around 35 percent of Carl Zeiss Meditec shares are in free float. The remaining approx. 65 percent are held by Carl Zeiss AG, one of the worlds leading groups in the optical and optoelectronic industries.
Carl Zeiss offers innovative solutions for the future-oriented markets Industrial Solutions, Research Solutions, Medical Technology and Consumer Optics. Carl Zeiss AG, Oberkochen, is wholly owned by the Carl Zeiss Foundation.
For more information visit our website at:
www.meditec.zeiss.com
Carl Zeiss AG